ترک تریاک چقدر طول میکشد؟ (۷ عامل موثر بر مدت زمان ترک تریاک)

ترک تریاک چقدر طول میکشد؟

وابستگی و اعتیاد به تریاک به اینصورت است که اگر بطور ناگهانی تریاک را قطع کنید، درگیر عوارض ترک تریاک خواهید شد. برای پاسخ به سوال «ترک تریاک چقدر طول میکشد؟» باید بدانید که مدت زمان ترک تریاک به عوامل مختلفی مانند شیمی بدن، بروز اختلالات روانی و… وابسته است. این علائم می‌تواند بطور طاقت فرسایی دردناک و ناراحت کننده باشد و شروع فرایند درمان اعتیاد تریاک را دشوار کند. اما با دریافت کمک حرفه‌ای و انجام سم زدایی تریاک، می‌توان مدت زمان ترک اعتیاد به تریاک را کاهش داد. بعد از انجام سم زدایی، از داروی ترک تریاک، برای کاهش شدت علائم ترک و همچنین کاهش مدت زمان ترک تریاک استفاده می‌شود. اگر شما یا عزیزانتان با اعتیاد به تریاک دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید برای انجام فرایندی ایمن با متخصصین کلینیک ترک اعتیاد ونک (ونک کلینیک) به عنوان بهترین مرکز ترک تریاک تماس(۸۸۰۶۴۳۷۹) بگیرید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ترک تریاک چیست؟

ترک تریاک چقدر طول میکشد؟

بسیاری از افراد در ابتدای مسیر درمان دچار سردرگمی هستند و سوالاتی نظیر «ترک تریاک چند روز طول میکشد؟» را می‌پرسند، بطور کلی علائم ترک معمولا بین ۱ الی ۲ روز بعد از آخرین مصرف آغاز می‌شود و سم زدایی ترک تریاک تقریبا ۱۴ روز طول می‌کشد. البته شایان ذکر است که امکان دارد مدت زمان ترک تریاک برای برخی افراد کوتاه تر و برای برخی دیگر تا یک ماه یا بیشتر باشد.

عوامل موثر بر مدت زمان ترک تریاک چیست؟

به منظور پاسخ دقیق برای پرسش «ترک تریاک چقدر طول میکشد؟» باید بدانید که مدت زمان ترک تریاک هر فرد با توجه به عوامل زیر تغییر می‌کند:

• مقدار تریاک در بدن در زمان سم زدایی
  • طول مدت و شدت اعتیاد به تریاک
  • وضعیت سلامت جسمانی (بیماری های مزمن)
  • وضعیت سلامت روانی (بروز اختلالات هم زمان )
  • ژنتیک
  • نوع سم زدایی
  • سن

برای کاهش زمان ترک تریاک با متخصصین بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران (ونک کلینیک) تماس(۸۸۰۳۷۳۲۶) بگیرید.

مدت زمان ترک تریاک چند روز است؟

جدول زمانی ترک تریاک چقدر است؟

درست است که تجربه سم زدایی ترک تریاک در افراد مختلف متفاوت است و به عواملی مانند دوز و دفعات مصرف تریاک بستگی دارد، با اینحال می‌توان یک جدول زمانی ترک تریاک کلی را برای افراد مختلف درنظر گرفت که در زیر آن را بررسی می‌کنیم:

• روزهای 1-2 بعد از ترک اعتیاد تریاک

علائم ترک تریاک معمولاً در دو روز اول پس از مصرف آخرین دوز شروع می‌شود. در این مدت علائم نسبتاً خفیف هستند، اما به تدریج شدت آن‌ها افزایش می‌یابد.

ترک تریاک در این بازه زمانی، اغلب با علائمی شبیه آنفولانزا، مانند آبریزش چشم، تب و آبریزش بینی شروع می‌شود. همچنین می‌تواند با حالت تهوع، استفراغ و علائم روانی مانند اضطراب و میل به تریاک همراه باشد.

• روز 3-5 سم زدایی ترک تریاک

این مرحله از جدول زمانی ترک تریاک اوج علائم ترک را نشان می‌دهد. مقاومت در برابر هر دو علائم فیزیکی و روانی در این مدت زمان ترک تریاک می‌تواند سخت باشد و این خطر عود را افزایش می‌دهد.

• روز 6-14 بعد از ترک اعتیاد به تریاک

پس از اوج گیری، علائم فیزیکی ترک، مانند تهوع و استفراغ، به تدریج شروع به محو شدن می‌کند. با این حال، علائم روان‌شناختی مانند افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی و هوس‌ها ممکن است همچنان شایع باشند و خطر عود بیماری را بالا ببرند.

مطالعه بیشتر: فواید و مزایای ترک تریاک چیست؟

ترک تریاک چقدر طول میکشد؟

علائم طولانی مدت ترک تریاک چقدر طول میکشد؟

اگر یک ماه بعد از ترک تریاک همچنان دارای علائم ترک باشید، در اینصورت در حال تجربه سندرم پس از ترک حاد هستید. سندرم پس از ترک حاد (PAWS) می‌تواند تا ماه‌ها پس از آخرین دوز مصرفی ادامه داشته باشد. این نشانه‌ها طولانی‌تر از مدت زمان ترک تریاک معمول باقی می‌مانند. علائم مذکور می‌تواند شامل خلق و خوی افسرده، خستگی، اختلالات خواب و میل به تریاک باشد. اگر نمی‌دانید که در حال تجربه علائم ترک حاد یا پس از ترک حاد هستید، برای کاهش خطر عود، کمک پزشکی را فراموش نکنید.

مدت زمان ترک تریاک با متادون چقدر طول میکشد؟

در مرکز ترک اعتیاد ونک ما از رویکرد داروهای جایگزین به منظور ترک اعتیاد استفاده نمی‌کنیم، زیرا پتانسیل اعتیاد به متادون بالا است. اما ترک تریاک در کمپ معمولا با این روش صورت می‌گیرد. مدت زمان ترک تریاک با متادون چیزی حدود ۲ الی ۳ هفته به طول می‌انجامد و در طی سم زدایی ترک اعتیاد تریاک، مصرف تریاک قطع شده و متادون جایگزین تریاک می‌شود، سپس رفته رفته مصرف متادون نیز کاهش می‌یابد تا به صفر برسد.

برای کاهش مدت زمان ترک تریاک کمک حرفه‌ای دریافت کنید

در این مطلب راجع به اینکه« ترک تریاک چقدر طول میکشد؟» صحبت کردیم. باید بدانید که برای کاهش مدت زمان ترک تریاک، نیاز دارید تا کمک پزشکی دریافت کنید. علائم ترک تریاک ناخوشایند است، اما تهدیدکننده زندگی نیست. اما برای طی کردن فرایندی ایمن بهتر است تا کمک حرفه‌ای دریافت کنید. در این راستا می‌توانید با بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران، یعنی ونک کلینیک تماس بگیرید. ما در مرکز ترک اعتیاد ونک کلینیک برآنیم تا اعتیاد جسمی و روانی شما را برطرف نماییم، از این رو از ترکیبی از روش‌های درمان اعتیاد، مانند سم زدایی، داروی ترک تریاک، ترک تریاک با ایمپلنت نالتروکسان و روان درمانی بهره می‌گیریم. اگر خواهان کاهش مدت زمان ترک تریاک و گذراندن فرایند درمان ترک اعتیاد بدون درد و خماری هستید، کافیست با متخصصین ونک کلینیک تماس(۸۸۰۵۴۹۵۱) بگیرید. ما از ابتدا تا انتهای مسیر درمان را با شما هستیم.

سوالات متداول درباره مدت زمان ترک اعتیاد به تریاک

• مدت زمان بی خوابی ترک تریاک چند روز است؟

بیخوابی یکی از علائم ترک رایج در فرایند درمان اعتیاد تریاک است و ماندگاری آن بسته به عواملی مانند شدت اعتیاد می‌تواند متفاوت باشد. اما بطور کلی امکان دارد تا ۲ ماه طول بکشد.

• مدت زمان ترک شیره تریاک چقدر است؟

روش های ترک تریاک و شیره بطور کلی یکسان است. ترک شیره تریاک معمولا چیزی حدود ۱۲ روز طول میکشد.

• مدت زمان ترک تریاک در کمپ چقدر طول میکشد؟

ترک تریاک در کمپ معمولا با روش‌های متفاوتی از کلینیک ترک اعتیاد انجام می‌شود و مدت زمان بیشتری نیز طول می‌کشد. مثلا ترک تریاک با متادون چیزی حدود سه هفته می‌باشد، اما ترک تریاک بصورت تدریجی در کلینیک چیزی حدود دو هفته طول می‌کشد.

• مدت زمان ترک کامل تریاک چقدر طول میکشد؟

ترک کامل تریاک به معنی برطرف شدن علائم فیزیکی و روانی است، از این رو مدت زمان ترک کامل تریاک، با توجه به عوامل ذکر شده در مطلب مانند سن، ژنتیک و… می‌تواند متفاوت باشد. مثلا اگر شما جز آن دسته معدودی باشید که علائم ترک پس از حاد را تجربه می‌کنید، در اینصورت مدت زمان لازم برای ترک تریاک می‌تواند تا ماه‌ها به طول انجامد.

منبع: anrclinic