بهترین روش ترک شیشه | علائم ترک+مدت زمان ترک شیشه

بهترین مرکز ترک شیشه

مت آمفتامین یا مخدر شیشه نوعی از مواد مخدر است که در اصل از گیاهی به نام افدرا که در چین و آمریکای شمالی می روید، تهیه می شود. اما نوع رایج آن که اعتیاد ایجاد می کند به صورت مصنوعی و در آزمایشگاه های کوچک تولید می شوند. این ماده محرک اولین بار در ژاپن برای آماده سازی سرباز ها برای جنگ و جلوگیری از خستگی آن ها به کار گرفته شد در ادامه بیشتر با این نوع مخدر و علائم مصرف آن و همچنین عوارض ترک شیشه آشنا خواهید شد.

مخدر شیشه چیست؟

از نظر ظاهری شیشه، پودری کریستالی شکل و شبیه به خرده های شیشه است که بدون بو، با مزه تلخ و سفید رنگ می باشد. چون این مواد در آب و الکل به راحتی حل می شود از این ماده محرک، برای تزریق نیز استفاده می شود. از نام های دیگر این محرک می توان به کریستال، آیس، کرانک و مت نیز اشاره کرد. متاسفانه این ماده خطرناک گاها به عنوان داروی لاغری و کاهش اشتها و افزایش دهنده انرژی که سبب بروز بی خوابی می شود، نیز استفاده می شود.

ماده محرک شیشه معمولا در آزمایشگاه های کوچک زیرزمینی و بسیار پر خطر تولید می شوند. پر خطر به این دلیل که مواد موجود در شیشه قابلیت اشتعال دارند و ممکن است موجب آتش سوزی در آن مکان شوند، همچنین افراد تولید کننده با تنفس این ماده دچار عارضه های تنفسی بلند مدت خواهند شد.

اثرات شیشه بر مغز

تاثیر شیشه بر مغز با دو حالت خود را نشان می دهد؛ تحریک و توهم. با مصرف مداوم شیشه، گیرنده های عصبی فرد را مجبور به ادامه و افزایش مصرف می کنند. از علائم این تحریکات مغزی می توان به حالات بد روحی و روانی، کم شدن IQ فرد مصرف کننده و صدمه به سلول های عصبی اشاره کرد. با آسیب به سروتونین و دوپامین موجود در سلول های عصبی به نورون های مغزی وی نیز آسیب می سد و نهایتا فرد را دچار افسردگی، شک و توهم می کند. فرد متوهم نیز چیزهایی را می بیند و می شنود که وجود خارجی ندارند. پس از شروع این علائم است که اطرافیان فرد مصرف کننده متوجه تغییرات شخص مصرف کننده شیشه خواهند شد.

علائم مصرف شیشه

شیشه جزو آن دسته مواد مخدرهایی است که علاوه بر تاثیر روی جسم فرد مصرف کننده، بر مغز او نیز اثرات مخربی می گذارد. از جمله اثرات اولیه مصرف شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بی اشتهایی
  • بی خوابی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بالا رفتن تمرکز
  • بالا رفتن سطح انرژی

دلیل گرایش به این ماده محرک در ابتدا مواردگفته شده در بالا است به این صورت که شخص برای ارتقای عملکرد تحصیلی و شغلی خود از آن استفاده می کند. بعد از مدتی، مقاومت فرد نسبت به مسائل لذت بخش بالا می رود و فرد برای رسیدن به لذت اولیه به مصرف بیشتر شیشه روی می آورد و رفته رفته به آن اعتیاد پیدا می کند و در این حالت با تاثیر گذاشتن روی عملکرد مغز فرد، وی دچار ناکارآمدی در امور خود می شود.

عوارض مصرف شیشه

بعد از مدتی از مصرف مداوم شیشه و وابستگی به آن مشکلاتی برای مصرف کننده شیشه به وجود می آید که در ادامه آن ها را نام می بریم:

عوارض مصرف شیشه

• اختلال در حافظه
  • اختلال در مهارت های حرکتی
  • ایجاد زخم در پوست
  • سکته مغزی
  • خونریزی مغزی
  • عفونت های دهان و دندان
  • پایین امدن بهره هوشی

عوارض ترک شیشه

از آنجایی که شیشه به صورت غیر اصولی در آزمایشگاه های زیر زمینی تهیه و تولید می شود، عوارض و آسیب های جدی و خطرناکی به بدن و روان مصرف کننده وارد می کند. ترک شیشه بسته به میزان و مدت مصرف هر فرد متفاوت است. هر چه فرد، شیشه را مدت زمان طولانی تر و با دز بالاتری مصرف کند، ترک آن دشوارتر خواهد بود. از جمله عوارض احتمالی در ترک شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بی انگیزگی
  • پرخوری
  • کم خوابی یا بی خوابی
  • انزوا
  • وسوسه برای مصرف مجدد
  • کندی حرکت اعضای بدن

علائم ترک شیشه

به دلیل وابستگی زیادی که مصرف شیشه در فرد ایجاد می کند طبیعتا ترک آن نیز دشوارتر خواهد بود. به همین علت است که بسیاری از مصرف کنندگان ترس از ترک کردن آن را دارند یا در صورت شروع به ترک، مجددا مصرف را آغاز می کنند.

اما در کلینیک ترک اعتیاد پزشکان و پرستاران ما با همکاری شما عزیزان این مراحل را کاملا آگاهانه، مطمئن و اصولی پشت سر می گذارند. چند نمونه از علائم مشهود در بیماران ترک اعتیاد به شیشه را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

• توهم
  • بی انگیزگی
  • لرزش بدن
  • حواس پرتی
  • لذت نبردن از چیزی
  • پرخوری
  • بی خوابی
  • کمبود آب در بدن
  • استرس و اضطراب
  • احساس درد در اندام های گوارشی

بهترین روش ترک شیشه

بهترین روش ترک شیشه مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد است که علاوه بر درمان جسمی به معالجه روح و روان فرد مصرف کننده نیز می پردازد. معمولا افرادی که به مواد مخدر گرایش پیدا می کنند به خودی خود دارای یک سری مشکلات روانی پیش زمینه ای هستند که با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد تمام این موارد توسط متخصصان این امر مورد درمان قرار می گیرند.

کلینیک ترک اعتیاد ونک با تشکیل بهترین متخصصان و پرستاران از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در تهران می باشد که شما عزیزان می توانید با مراجعه به آن با اصولی ترین روش ممکن به درمان جسم و روان آسیب دیده خود بپردازید.

روش های ترک اعتیاد به شیشه

امروزه با توجه به پیشرفت علم روش های متعددی برای ترک اعتیاد به شیشه پیشنهاد شده است که ما به طور مختصر به تشریح هر یک می پردازیم:

• ترک شیشه با روش دی اس تی

روش دی اس تی (DST) یا تدریجی نسبت به روش های دیگر ترک اعتیاد طولانی تر اما ریشه ای تر، اعتیاد را از بین خواهد برد. در این روش تنتور تریاک به عنوان ماده ای جهت ترک جایگزین شیشه می شود که هر ۲۱ روز یک بار یک پنجم از میزان مصرفی آن کاهش پیدا می کند تا مدت زمان ۱۰ ماه که مصرف کاملا قطع شود. در کنار این سم زدایی، کلاس های روان درمانی فردی و گروهی نیز جهت بازیابی روانی فرد در حال ترک، برگزار می شود.

• ترک شیشه با متادون

روش ترک اعتیاد به شیشه با متادون به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون معمولا فرد در حال ترک به علت مصرف متادون در طول درمان، ممکن است به متادون نیز اعتیاد پیدا کند.

• ترک شیشه با روش ماتریکس

این روش تنها روشی است ک به صورت غیر دارویی به درمان اعتیاد به شیشه می پردازد. در این روش فرد به همراه اعضای خانوده خود در جلسات مشاوره حدودا یک ساعته شرکت می کند تا از لغزش های پس از ترک شیشه در امان بماند و خانواده نیز سعی کنند در ادامه مسیر رفتاری را با وی در پیش بگیرند که درصد بازگشت وی را به سمت اعتیاد به صفر برسانند.

در کلینیک ترک اعتیاد ونک ما بهترین و جدیدترین متد ها را برای درمان هر چه زودتر و با کیفیت تر بیماران خود انجام خواهیم داد.

• روش ترک شیشه بصورت ناگهانی و عوارض آن

ترک شیشه بوقلمون سرد (یا خیلی ناگهانی) می‌تواند ناخوشایند و با برخی از عوارض ترک همراه باشد. ترک مواد محرک اغلب با عوارض پزشکی قابل توجه یا ناراحتی‌های شدید جسمی همراه نیست، اما ممکن است فرد را دچار اختلالاتی در مسائل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی و یا رفتارهای خودآزاری کند.

دیسفوریا یک حالت شدید افسردگی است که با افکار و احساسات بسیار منفی مشخص می‌شود. هنگامی که فرد اقدام به ترک شیشه می‌کند، ممکن است دچار افکار و تلاش‌هایی برای خودکشی شود. بنابراین نظارت در طول فرایند ترک شیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا در این دوره امکان آسیب رساندن فرد به خود بسیار بالا می‌باشد. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند اقدام به ترک شیشه کنند، باید به یک مرکز ترک اعتیاد شیشه در تهران مراجعه کرده تا علائم ترک آن‌ها تحت نظارت و کنترل قرار گیرد.

• سم زدایی شیشه از بدن

ترک مخدر شیشه معمولاً شامل سم زدایی می‌شود. سم زدایی اعتیاد روش‌های مختلفی دارد که عبارتند از سم زدایی سریع، سم زدایی فوق سریع و سم زدایی تدریجی. در این فرایند بدن از شیشه پاکسازی می‌شود. انجام سم زدایی باید زیرنظر بهترین پزشکان متخصص ترک اعتیاد صورت گیرد. در این دوره زمانی برخی از داروهای روانپزشکی نیز تجویز می‌شود تا علائم ترک شیشه کنترل شود. سم زدایی می‌تواند در هر دو بخش بستری و سرپایی در کلینیک شبانه روزی ترک شیشه انجام شود.

اگرچه در حال حاضر هیچ دارویی به طور خاص برای درمان مصرف کریستال تایید نشده است، اما کادر درمانی بهترین مرکز ترک شیشه می‌توانند به بیماران، مراقبت‌های حمایتی ارائه دهند و گاهی نیز از تجویز یک سری داروهای سلامت روان و مسکن برای کنترل علائم ترک استفاده کنند. گفتنی است که استراحت، رژیم غذایی سالم، ورزش، یوگا، مدیتیشن و پرهیز بهترین شیوه‌ها هنگام خروج شیشه از بدن در نظر گرفته می‌شوند.

• روان درمانی ترک مصرف شیشه

مرحله بعد از سم زدایی پزشکی شیشه از بدن، شرکت در برنامه‌های بازتوانی است. از جمله مهم‌ترین روش‌های درمان اعتیاد روانی، استفاده از درمان شناختی رفتاری  (CBT)است. در این روش بیمار تحت حمایت ذهنی و عاطفی قرار می‌گیرد و از این طریق می‌آموزد تا با چالش‎های زندگی به گونه‌ای صحیح برخورد کند تا دیگر نیاز به مصرف شیشه نداشته باشد. استفاده از گروه‌های مشاوره و حمایت مستمر در پیشگیری از عود بسیار مفید خواهد بود. با تعهد و تلاش هر کسی می‌تواند موفق به  درمان مصرف شیشه شود و زندگی سالم و بدون مواد را دوباره تجربه کند.

تاثیر ورزش بر ترک اعتیاد به شیشه

ورزش عامل مهمی برای ایجاد و حفظ انگیزه است. ترک شیشه در ونک کلینیک در تهران شامل بخشی بنام کاردرمانی است که به منظور افزایش فعالیت بیمار به کمک درمانگران انجام می‌شود. بیماران در این کلینیک، ورزش‌های مانند فوتبال دستی، پینگ پنگ و… را انجام می‌دهند تا انگیزه‌شان حفظ گردد و علائم افسردگی و اضطراب در آن‌ها کاهش یابد. همچنین ورزش کردن موجب  سلامت قلب و عروق، حفظ سیستم ایمنی و احساس نشاط در بیماران می‌شود.

مدت زمان ماندن شیشه در بدن

اثرات شیشه می‌تواند بین 8 تا 24 ساعت باقی بماند، البته این زمان بسته به میزان مصرف، زمان مصرف، نحوه تجویز (IV، خوراکی، و غیره)، عملکرد کلیه ها و کبد و وضعیت شیمی بدن می‌تواند متغیر باشد.

مزایای ترک اعتیاد به شیشه

از فواید زندگی بدون شیشه می‌توان به بهبود کیفیت زندگی، ایجاد نظم در زندگی  و بهبود اوضاع مالی اشاره کرد.

کاهش خماری در ترک شیشه

امروزه با توجه به تغییر روند درمانی برای ترک اعتیاد به شیشه در بیماران، علاوه بر دارو درمانی به تغذیه آن ها نیز توجه خاصی می شود. زیرا این آیتم مهم، بر روند ترک اعتیاد بیماران ترک اعتیاد تاثیر مثبتی می گذارد و آرامشی نسبی در کنار دارودرمانی در آن ها ایجاد می کند. در این مرکز علاوه بر این موارد به روان درمانی هم بسیار توجه می شود زیرا روان درمانی چه به صورت فردی و چه گروهی انگیزه و اشتیاق بیمار را برای ترک اعتیاد چند برابر خواهد کرد.

هزینه ترک شیشه در کلینیک خصوصی ونک

ترک شیشه با توجه به برنامه درمانی منحصربفردی که برای هر بیمار تعییین می‌شود، تنظیم خواهد شد. بنابراین از فرد به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

در این مطلب به بررسی راه‌های درمان اعتیاد  به شیشه پرداختیم. حالا می‌دانیم که مراجعه به کلینیک فوق تخصصی ترک شیشه در تهران، بعد از تصمیم و اراده فرد بهترین راهکار برای ترک شیشه است. در این مرکز از ترکیب سم زدایی و روان درمانی برای درمان اعتیاد به شیشه استفاده می‌شود. این مرکز با داشتن پزشکانی مجرب و استفاده از روش‌های نوین نظیر ماتریکس، درمانی بدون درد و بسیار راحت را برای شما فراهم می‌کند. علت انتخاب روش ماتریکس این است که بخش اعظم اعتیاد فرد به شیشه، اعتیاد روانی ست و درمان مصرف شیشه باید بیشتر روی قسمت روانی فرد صورت گیرد. اگر از عوارض اعتیاد به شیشه خسته شده‌اید، نیاز نیست به خود نگرانی را راه بدهید، کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید. با متخصصین ما در مسیر درمان تنها نخواهید بود.

سخن پایانی

به امید روزی که کسی به خاطر مسائل و مشکلات موجود در زندگی خود به سمت هیچ ماده مخدری گرایش پیدا نکند و تمام مردم سرزمینمان در سلامت کامل جسمانی و روانی قرار داشته باشند.

1. سلام وقت بخیر
    حدود هزینه این روش ترک اعتیاد چقدره؟
    متوجه هستم که بستگی به فرد و نوع خدمات بستگی داره؛فقط یه میانگین قیمت تقریبی میخوام که بدونم استطاعت مالی لازم دارم یا نه.یا بگید خدماتتون از حداقل چه قیمت شروع میشه
    سپاس 🙏