سم زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر از بدن

سم زدایی از مواد افیونی یک روش موثر برای ترک مواد مخدر است. سم زدایی بدن از مخدر انواع مختلفی دارد که هر کدام برای ترک نوع خاصی از مواد اعتیادآور کاربرد دارند. در میان انواع روش‌های پاکسازی بدن از مواد، سم زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر، بهترین گزینه برای جلوگیری از عوارض جسمی و روانی ترک مواد افیونی است. برای اینکه متوجه شوید کدام روش برای درمان اعتیاد شما بهتر جواب می‌دهد، توصیه می‌کنیم این مقاله را بخوانید. در این مطلب قصد داریم تا سیر تا پیاز  سم زدایی سریع و فوق سریع را توضیح دهیم.

اقدامات لازم قبل از انجام دوره سم زدایی

بهترین مرکز خدمات سم زدایی بدن از مواد مخدر، با بهره‌گیری از متخصصین بیهوشی، توانبخشی و کادر مراقبت‌های بهداشتی، فرایند سم زدایی مواد مخدر و  افیونی را بصورت درمان بستری و سرپایی اعتیاد انجام می‌دهند. متخصصین ونک کلینیک، برای آماده سازی بیمار به منظور انجام فرآیند سم زدایی مواد افیونی و کنترل اثرات آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند. در حقیقت مرحله آماده سازی، شامل یک معاینه استاندارد فیزیکی و روانی است که در آن شرایط جسمی و روحی بیمار سنجیده شده و متناسب با آن امکان انجام و انتخاب نوع سم زدایی مشخص می‌شود.

سم زدایی فوق سریع چیست؟

در این بخش به آشنایی با روش سم زدایی فوق سریع در اعتیاد می‌پردازیم. در حقیقت سم زدایی فوق سریع UROD، یک روش موثر برای پاکسازی بدن از مواد افیونی است که در طی آن، علائم بیمار از طریق نوار قلب، کنترل فشار خون و الکتروانسفالوگرام تحت مراقبت قرار می‌گیرد. این روش تحت نظر بهترین دکتر سم زدایی، داخل بهترین کلینیک سم زدایی و ترک اعتیاد در تهران انجام می‌گیرد.

بر خلاف سم زدایی تدریجی، این روش به پاکسازی بدن بیمار از مواد روانگردان و کنترل علائم ترک سرعت می‌بخشد. در سم زدایی فوق سریع،  بیمار توسط متخصص بیهوشی، با آرامبخش دارویی و تجویز یک آنتاگونیست مواد افیونی که اثرات مواد را مسدود می‌کند، بیهوش شده و به همین دلیل علائم ترک شدید را متوجه نخواهد شد. این روش در طی 6 الی 8 ساعت انجام می‌گیرد.

در طی ترک اعتیاد به روش سم زدایی فوق سریع، دفع مواد مخدر از خون صورت می‌گیرد. این روش در کنار دارودرمانی و درمان شناختی رفتاری، موجب درمان اعتیاد به مواد مخدر خواهد شد.

عوارض سم زدایی فوق سریع عبارتند از:

• عرق کردن
  • تهوع
  • گیجی
  • درد عضلات
  • اختلالات تنفسی

فرد ممکن است این عوارض را بدون انجام UROD نیز به شکل سندرم ترک تجربه کند، در هر صورت این عوارض بعد از مدتی خود به خود محو می شوند.

کاربرد روش سم زدایی فوق سریع

در بهترین مرکز سم زدایی مواد مخدر به روش فوق سریع در تهران، از این روش برای سم زدایی سریع و بدون درد هروئین، متادون، مرفین، سابوکسون، اکسی‌کانتین و اعتیاد به طیف وسیعی از مواد افیونی استفاده می‌شود.

موارد منع مصرف سم زدایی فوق سریع

این روش برای افرادی که دارای آسیب کبدی الکلی، عفونت هپاتیت، HIV مثبت هستند و همچنین افراد باردار یا شیرده یا با سابقه تشنج  توصیه نمی‌شود.

سم زدایی سریع برای ترک اعتیاد

این روش سم‌زدایی، در طی 2 الی 3 روز انجام می‌شود. در  طول فرایند سم زدایی سریع، به منظور کنترل علائم تحریک پذیر توسط روانپزشک ترک اعتیاد و بهترین دکتر سم زدایی دارو تجویز می‌شود. در سم‌زدایی سریع(ROD)، ممکن است علائم ترک شدید تجربه ‌شود. عوارض سم زدایی سریع از بدن عبارتند از:

• تحریک پذیری
  • گرفتگی معده
  • توهم
  • بیخوابی
  • انقباض عضلانی

فواید سم زدایی سریع مواد افیونی در بیمارستان خصوصی ترک اعتیاد

متخصصین در مرکز خدمات سم زدایی بدن از مواد مخدر، به مدیریت علائم ترک، مانند تب بالا، انقباض عضلانی، تحمل دارو، اضطراب شدید، تغییرات جسمی و ذهنی کمک می‌کنند.

اثرات داروهای سم زدایی

اهمیت داروی سم زدایی بسیار زیاد است زیرا موجب کنترل علائم ترک می‌شود. اثرات این داروها عبارتند از:

• داروهای ضد مخدر به گیرنده‌های مخدر می‌چسبند و موجب خنثی کردن اثر مواد مخدر می‌شوند
  • بازگرداندن تعادل آب و نمک بدن
  • تثبیت تعادل هورمونی
  • بهبود گردش خون در مغز
  • اشباع سلول های عصبی با اکسیژن و مواد مغذی

مراقبت‌های بعد از سم زدایی اعتیاد

روش سم زدایی اغلب با کاردرمانی، روان درمانی و جلسات مشاوره ترک اعتیاد ترکیب می‌شود تا موثرترین و موفق‌ترین نتیجه برای درمان اعتیاد به مواد مخدر حاصل شود. پس از تکمیل این فرایند، می‌توانید زندگی سالم و عاری از مواد مخدر داشته باشید.

مراقبت‌های بعد از سم زدایی اعتیاد

بررسی تفاوت های سم زدایی سریع و فوق سریع

سم زدایی سریعROD  سم زدایی فوق سریع UROD
سم زدایی سریع گاهی اوقات به عنوان درمان ترک مواد افیونی شناخته می‌شود. این یک روش پزشکی است که در آن به جای انجام کل فرآیند سم زدایی، داروهای خاصی تجویز می‌شود. به جای هفته ها یا ماه ها، این پروسه پزشکی تنها چند ساعت طول می‌کشد و می‌تواند به صورت سرپایی انجام شود. سم زدایی فوق سریع به عنوان درمان فوق سریع یا درمان ترک مواد افیونی فوق سریع نیز شناخته می‌شود. از داروها برای کاهش سریع تحمل بیمار به مواد افیونی در چند ساعت استفاده می‌کند.
از داروهای کاهش دهنده ترک و آرام بخش‌های خفیف استفاده می‌شود. از داروهای بیهوشی یا آرامبخش استفاده می شود
اثربخشی سم زدایی سریع مواد افیونی کمتر از UROD است. اثربخشی و میزان موفقیت بالاتری دارد.
سم زدایی فوق سریع بصورت بستری و در یک روز انجام می‌شود

هزینه سم زدایی فوق سریع و سریع برای ترک اعتیاد

مراکز سم زدایی فوق سریع در تهران، هزینه سم زدایی را با توجه به شرایط جسمانی بیمار، نوع بستری، داروهای استفاده شده و طول دوره درمان اعتیاد، تعیین می‌کنند، بنابراین از بیمار به بیمار دیگر متفاوت خواهد بود.

بررس مزایا و معایب روش سم زدایی فوق سریع

سم زدایی فوق سریع و تدریجی در بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران بیشترین کاربرد دارند. انجام روش سم زدایی در اعتیاد، بصورت فوق سریع معایب و مزایایی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم تا شما با خیال راحت به مشارکت با پزشک خود در انتخاب روش درمانی بپردازید:

مزایای سم زدایی فوق سریع

• اثربخشی کوتاه مدت
  • بعد از سم زدایی فوق سریع به منظور ریشه کن کردن اعتیاد و از بین بردن میل و ولع در کلینیک ترک اعتیاد ونک، روان درمانی و کاشت ایمپلنت نالتروکسان انجام می‌شود.
  • برای بیمارانی که از تحمل علائم ترک فرایند سم زدایی ترس دارند، بسیار مناسب می‌بشد، چون بیمار بیهوش است.

معایب سم زدایی فوق سریع

شاید بتوان هزینه بالای این روش را تنها عیب آن دانست.

در هر صورت توصیه می‌‌شود که در انتخاب روش سم زدایی بدن از مواد مخدر، دقت کنید و بدانید که ترک اعتیاد در منزل هرگز درمان مؤثری برای درمان اعتیاد به مواد افیونی نیست. برای رسیدن به این هدف، بهتر است به بهترین کلینیک سم زدایی و ترک اعتیاد در تهران مراجعه کنید. متخصصین ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید.

02188054951

برای اطلاع دقیق تر از امکانات و شرایط بهترین کلینیک ترک اعتیاد به مقاله مربوطه بهترین مراکز ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

منبع:drvorobjev