بهترین روش ترک مرفین (۰ تا ۱۰۰ ترک مورفین)

بهترین روش ترک مورفین

مورفین نوعی ماده مخدر است که همچون هروئین از گیاهی به نام خشخاش استخراج می‌شود. مرفین مانند اکثر مخدرها روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و احساس درد را کاهش می‌دهد. فرد با مصرف این دارو به صورت غیر مجاز، دچار وابستگی شدید شده و اصطلاحا معتاد می‌شود. اگر شما نیز دچار اعتیاد به مرفین شده‌اید، توصیه متخصصین این است که سریعا برای ترک مرفین اقدام کنید، زیرا عوارض مصرف مورفین بسیار زیاد بود و طبیعتا با اعتیاد بیشتر خواهد شد.

مصرف مرفین به ۳ صورت است: خوراکی (به صورت قرص)، تزریقی (که از طریق رگ مستقیما وارد خون می‌شود) و به صورت شیاف. اگر این ماده را از تریاک استخراج کنند به صورت پودر سفید رنگی است که قابل حل در آب یا به صورت قرص در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد، اما گاهی مصرف کنندگان از روی تجارب شخصی خود اقدام به استخراج مرفین می‌کنند که در این حالت رنگ مورفین حاصله تقریبا آجری رنگ است.

ترک مورفین

موارد مصرف مرفین

اساسا مرفین، دارویی مسکن جهت تسکین دردهای شدید است که پزشک با توجه به بیماری شخص برای وی تجویز می‌کند. از جمله بیماری‌هایی که به مرفین نیاز دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دردهای مزمن
  • کمر دردهای شدید
  • دردهای شدید معده
  • درد زخم و جراحت
  • سرطان
  • ضد اسهال برای بیماری های مزمن
  • ضد سرفه های شدید
  • دردهای پس از جراحی
  • دردهای ناشی از بیماری های خونی
  • درد در بیماران قلبی
  • سنگ کلیه

با این حال نباید از اعتیادآور بودن مرفین غافل شوید و حتما آن را بر طبق تجویز پزشک مصرف نمایید. اگر از مرفین سوءاستفاده کنید، احتمالا به آن اعتیاد پیدا خواهید کرد و در اینصورت باید برای ترک مورفین اقدام کنید.

خاصیت ضد درد بودن مرفین چگونه است؟

مرفین عموما روی دردهای جسمی اثر نمی‌گذارد، بلکه روی واکنش‌های عاطفی آن قسمت از بدن که درد دارد موثر است، یعنی بعد از مصرف مرفین فرد همچنان درد را حس می‌کند، اما درد دیگر برایش آزاردهنده نیست. همین خاصیت ضد درد بودن مورفین است که بعضی بیماران را وادار به سوء استفاده آن می‌کند و در ادامه این روند اعتیاد به مرفین ایجاد می‌شود.

ترک مرفین

تاثیر مرفین بر سیستم عصبی مرکزی چیست؟

داروی مخدر مرفین با تاثیر بر سیستم عصبی مرکزی مغر انسان، حالات مختلفی در جسم فرد ایجاد می‌کند. اثر مرفین می‌تواند بصورت‌های زیر باشد:

• تنگ شدن مردمک چشم ها
  • منقبض شدن عضلات روده

تاثیر مرفین بر جسم فرد مصرف کننده چیست؟

علاوه بر سیستم عصبی مرکزی، اثر مورفین روی جسم افراد نیز مشهود است:

• تاثیر روی مردمک چشم: از آنجایی که مرفین به طور مستقیم روی سیستم عصبی مرکزی فرد مصرف کننده تاثیر می‌گذارد و این قسمت از مغز تاثیر مستقیم روی مردمک چشم دارد، لذا سوءمصرف مرفین باعث تنگ شدن مردمک چشم‌ها می‌شود (یعنی دقیقا حالتی که در روشنایی برای مردمک‌ها اتفاق می‌افتد).
  • تاثیر روی دستگاه گوارش: مرفین اعمال مربوط به دستگاه گوارش را کند می‌کند و این کند شدن نهایتا یبوست و سوءهاضمه را در شخص مصرف کننده ایجاد می‌کند.
  • تاثیر روی قلب: ماده مخدر مرفین فشار خون را در عروق مغزی افزایش می‌دهد که این عمل باعث افزایش فشار مایع مغزی نیز می‌شود به همین علت از این دارو برای تسکین درد بیماران قلبی و ریوی استفاده می‌کنند.
  • تاثیر روی سایر اندام ها: با علائمی مانند تکرر ادرار، تعریق، خارش پوست و تاثیر روی هورمون های جنسی نشان داده می‌شود.

عوارض مصرف مرفین

طبیعتا با اعتیاد به مرفین، شما در معرض عوارض مرفین بیشتری قرار می‌گیرید، از جمله رایج ترین عوارض مورفین عبارت است از:

• کاهش تمرکز
  • کاهش هوشیاری
  • تنبلی و عدم تحرک
  • خیره شدن
  • اختلال در تفکر
  • عدم درک محیطی
  • چرت زدن
  • مشکلات گوارشی
  • ایست قلبی
  • کما
  • پارانویا
  • بی قراری
  • تغییر وزن شدید
  • کاهش یا افزایش اشتها
  • انزوا
  • سرخوشی
  • بی انگیزگی

همانطور که خواندید، عوارض مصرف و اعتیاد به مرفین، می‌تواند تهدیدکننده زندگی نیز باشد. بنابراین در صورت وابستگی به این دارو، سریعا برای ترک مرفین باید اقدام کرد.

عوارض مصرف مرفین

علائم اعتیاد به مرفین

مرفین هم مثل همه مواد مخدر اعتیاد آور است و وابستگی به آن با علائم مختلفی همراه است که چند مورد از آن ها را در ادامه نام می بریم:

• خواب آلودگی
  • اختلال در صحبت کردن
  • افزایش فشار خون
  • کند شدن تنفس
  • احساس تشنگی
  • اسپاسم عضلانی
  • درد در تمام نقاط بدن
  • تورم اندام ها
  • بیهوشی
  • کما

در صورت مشاهده علائم مذکور لازم است تا سریعا برای ترک اعتیاد مرفین اقدام کنید.

خطرات سوءمصرف مرفین

ماده مخدر مرفین به دلیل نوع استفاده آن که به صورت تزریقی است، عامل اصلی دچار شدن فرد مصرف کننده به بیماری‌هایی مثل هپاتیت B  و C و همچنین ایدز می‌باشد. همین طور یکی از عوامل تاثیرگذار در اوردوز عده زیادی از مصرف کنندگان در جهان است. فکر می‌کنیم حالا باید برای ترک مورفین قانع شده باشید، اینطور نیست؟

علائم ترک مرفین

ترک مرفین هم مانند دیگر مخدرها علائم و عوارضی دارد که ۸ الی ۲۴ ساعت پس از مصرف در فرد ظاهر می‌شود. به چند مورد از این علائم در ادامه اشاره خواهیم کرد:

• اضطراب و استرس
  • درد عضلانی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • بیخوابی
  • تحریک پذیری
  • سوزش پوست
  • تپش قلب
  • لرزش بدن
  • آبریزش بینی

عوارض مذکور اگرچه کشنده نیست، اما می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد، از این رو توصیه می‌کنیم تا به منظور ترک مورفین، حتما به یک مرکز درمانی خوب نظیر ونک کلینیک مراجعه نمایید.

مدت زمان ترک مرفین چقدر است؟

مدت زمان ترک مرفین به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

• مدت مصرف مواد
  • میزان مصرف مواد
  • مدت زمان باقی ماندن دارو در بدن شخص
  • روش ترک مناسب

مدت زمان ترک مورفین

انواع روش های درمانی ترک مرفین

ما در اینجا رایج‌ترین و بهترین روش‌های ترک اعتیاد به مرفین را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم:

• سم زدایی و دارو درمانی

در کلینیک ترک اعتیاد ونک ما در اولین مرحله درمان اعتیاد، از برخی داروها جهت درمان و سم زدایی از بدن فرد مصرف کننده استفاده می‌کنیم تا اول جسمی سالم را به او هدیه دهیم. این داروها ممکن است خطر وابستگی مجدد در شخص ایجاد کنند به همین دلیل بهتر است سم زدایی اعتیاد حتما در مراکز ترک اعتیاد معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

درمان های روان شناختی

روان درمانی ترک مورفین به صورت‌های مختلفی ایجاد می‌شود:

• روان درمانی فردی: فرد در جلسات مشاوره به صورت انفرادی شرکت می‌کند تا به صورت ریشه‌ای مشکل وابستگی به مواد  و گرایش و تمایل وی به بازگشت به سوءمصرف مواد از بین برود.
  • روان درمانی گروهی: در این روش فرد با افرادی مشابه خود جلسات روان درمانی را سپری می‌کند و با مشکلات مشابه خود در دیگران آشنا می‌شود و این مسئله روند درمان را برای وی آسان‌تر می‌کند.
  • خانواده درمانی: اگر بیماری به علت تعارضات و مشکلات خانوادگی تمایل به مصرف پیدا کرده باشد، در این حالت از خانواده وی دعوت می‌شود که در جلسات رواندرمانی به همراه شخص مصرف‌کننده شرکت کنند تا به صورت زیر بنایی برای حل مشکلات ایشان و درمان وابستگی به مرفین اقدام شود.
  • رفتار درمانی شناختی (CBT): در رفتار درمانی شناختی فرد بر باورها، نگرش‌ها و احساسات خود متمرکز می‌شود و هیجانات او طی این جلسات به حالت تعادل می‌رسند.

بستری در کلینیک ترک اعتیاد ونک (ونک کلینیک)

کلینیک ترک اعتیاد ونک، خدمات بستری ویژه‌ای برای درمان مصرف کنندگان مرفین ارائه می‌دهد. شخص در کنار ترک جسمی به صورت روانی نیز تمایل به ترک پیدا کرده و علاقه‌ای جهت بازگشت به اعتیاد نخواهد داشت. در این کلینیک که یکی از بهترین کلینیک های ترک اعتیاد در تهران می‌باشد، فرد پس از بستری می‌تواند به صورت پاره وقت و با مراجعه به کلینیک روان‌درمانی را ادامه دهد همچنین تا مدت‌ها پس از ترک می‌تواند با پزشکان کلینیک ترک اعتیاد ونک در تماس باشد. در نهایت بهترین روش ترک مورفین، مراجعه به مراکز ترک اعتیاد است تا بتوانند فرد وابسته را از لحاظ جسمی و روانی و با روش‌های کاملا اصولی و استاندارد مورد درمان قرار دهند.

خدمات کلینیک ترک اعتیاد ونک برای درمان اعتیاد به مرفین

کلینیک ترک اعتیاد ونک، از بهترین مراکز ترک اعتیاد در تهران است که با داشتن حرفه‌ای‌ترین کادر درمان همواره تلاش خود را در جهت تسریع روند بهبود بیماران خود انجام داده است. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تشخیص انواع اختلالات روانپزشکی و روان‌تنی، من جمله اعتیاد و وابستگی به انواع مواد مخدر و روانگردان می‌باشد. در زیر به چند نمونه از خدمات دائمی کلینیک ترک اعتیاد ونک اشاره می‌کنیم:

• خدمت رسانی مرکز به صورت ۲۴ ساعته
  • حضور پزشکان و پرستاران متخصص در تمام مراحل درمان
  • انجام آزمایشات پزشکی
  • پیگیری بیمار پس از ترخیص
  • استفاده از جدیدترین روش های درمانی جهت ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر و روان گردان
  • ارائه انواع خدمات روان پزشکی و روان شناختی ترک اعتیاد
  • امکانات هتلینگ و رفاهی کامل
  • بستری بیماران به صورت تفکیک شده و اختصاصی

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد

روند کلی بستری در ونک کلینیک به شرح زیر است:

• بستری: بلافاصله پس از مراجعه و پذیرش بیمار در کلینیک ما روند درمان آغاز می شود. روند درمانی به صورت کامل به بیمار شرح داده می شود و روانشناسان جهت مشاوره به صورت کاملا رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرند.
  • دارو درمانی و روان درمانی به صورت همزمان: در کلینیک ترک اعتیاد ونک روان درمانی به دلیل اهمیت آن به صورت همزمان با دارو درمانی آغاز می شود. طول مدت حضور بیمار در کلینیک نهایتا ۲ الی ۳ هفته می باشد.
  • سرویس های مخصوص ونک کلینیک: شامل صبحانه، ناهار و شام می باشد. استفاده از موبایل آزاد است و کلینیک مجهز به اینترنت رایگان است. در اتاق های یک تخته امکان حضور همراه بیمار هم وجود دارد.
  • سم زدایی: در کلینیک ترک اعتیاد ونک با توجه به نوع و میزان مواد مصرفی در بیمار سم زدایی انجام خواهد شد. بعد از سپری شدن روند درمان نیز بیمار همچنان می تواند با پزشکان متخصص خود در ارتباط باشد زیرا هر گونه اعتیادی، بیماری های روانی مختلفی را در پی خواهد داشت.
  • ترخیص: پس از اتمام روند درمان و منفی شدن تست اعتیاد وی و سلامت فیزیکی و روانی فرد پزشک متخصص ترخیص وی را تایید می کند اما بیمار همچنان می تواند به مراجعه به پزشک و ادامه روند روان درمانی خود بپردازد.

با توجه به موارد گفته شده، شما عزیزان می‌توانید به منظور ترک مورفین ، به ونک کلینیک مراجعه نموده و با حداقل درد و خماری مراحل درمان را طی کنید. اگر دچار اعتیاد به مرفین هستید و از عوارض آن خسته شده‌اید، همین حالا با ما تماس بگیرید. ما در مسیر ترک مرفین با شما خواهیم بود.