۰ تا ۱۰۰ ترک کراک (علائم ترک کراک + عوارض مصرف)

نخستین بار کوکائین در سال ۱۸۶۰ میلادی در آمریکای جنوبی از گیاهی به نام کوکا به دست آمد. در ابتدا از این ماده برای بی حسی های موضعی در جراحی های پزشکی استفاده می شد. مواد مخدر کراک (crack) یکی از مشتقات کوکائین است. این ماده محرک بر شستم اعصاب مرکزی تاثیر گذاشته و حالاتی از سر خوشی را در مصرف کننده ایجاد می کند. کراک از رنگ های کرمی روشن و تیره تشکیل شده که به صورت سنگ نمک یا تکه های کوچک و بزرگ سنگ دیده می شود.

علائم مصرف کراک

با اینکه تشخیص هر نوع اعتیادی کار آسانی نیست، اما با این حال در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر در اطرافیان خود هر چه سریعتر آن ها جهت پیگیری درمان به مراکز ترک اعتیاد معتبر برده و تا انتهای مسیر درمان در کنارشان باشید.

با این حال فردی که کراک مصرف کرده باشد برخی علائم ظاهری مشخص دارد که چند مورد از آن ها را برای شما بیان می کنیم:

• افزایش اعتماد به نفس
  • پر حرفی
  • عدم تمرکز روی رفتار و گفتار
  • انرژی زیاد
  • احساس سرخوشی
  • افزایش روابط اجتماعی
  • پر خوری
  • گشادی مردمک چشم ها
  • قرمزی چشم ها
  • لرزش دست
  • اختلال در رفتارهای جنسی

عوارض مصرف کراک چیست؟

ماده مخدر کراک به خاطر حالت خوشایندی که در اولین مصرف ایجاد می کند معمولا وابستگی سریعی را در افراد به وجود می آورد. این ماده به سرعت وارد جریان خون و مغز می شود و بر عملکرد آن تاثیر زیادی دارد. اما پس از مصرف و از بین رفتن تاثیر آن بر مغز شخص دچار حالت افسردگی می شود و تمایل به مصرف مجدد پیدا می کند. در حالاتی هم مصرف کراک فرد را دچار توهم و هذیان می کند که این رفتار گاهی منجر به اتفاقات ناخوشایند در زندگی فرد می شود مثل آسیب رساندن به خود و دیگران.

بعد از مصرف کراک، فرد تا ۱۵ دقیقه در نقطه اوج سر خوشی قرار می گیرد و تاثیر آن تا حدودا ۵ ساعت در بدن او وجود دارد. اما بعد از آن از این حالت خارج می شود و نیاز به مصرف مجدد دارد، به همین علت است که به سرعت به آن وابسته یا به عبارتی معتاد می شوند.

عوارض مصرف کراک

عوارض جسمانی مصرف کراک

در ادامه به برخی عوارض جسمانی مصرف کراک اشاره می کنیم:

• گرفتگی صدا
  • بی خوابی
  • گرفتگی بینی
  • ایجاد زخم روی پوست
  • اختلال در دستگاه گوارش
  • اختلالات جنسی
  • مشکل در دفع ادرار
  • کم خونی
  • رنگ پریدگی
  • هپاتیت
  • سکته قلبی و مغزی
  • افزایش ضربان قلب
  • سو تغذیه و کاهش وزن
  • انقباض رگ ها

عوارض روانی ماده مخدر کراک

متاسفانه مصرف ماده مخدر کراک عوارض روانی زیادی هم در پی دارد مثل:

• پرخاشگری
  • استرس و اضطراب
  • توهم
  • عدم تمرکز
  • بدبینی
  • ترس از مرگ
  • هراس
  • آشفتگی
  • وسواس

تقریبا یک ماه پس از شروع مصرف کراک فرد از روند زندگی عادی خود خارج شده و اعضای بدنش تا پایان یک سال دچار پوسیدگی می شود.

زخم کراک چیست؟

یکی از موارد شایع پس از اعتیاد به کراک زخم های پوستی است که فرد مصرف کننده، به آن دچار می شود. همانطور که گفته شداعضای بدن چند ماه پس از شروع مصرف کراک پوسیده می شوند و این عاملی است برای ایجاد انواع عفونت ها در بدن فرد، این عفونت ها به مرور زمان تبدیل به زخم هایی می شوند که معمولا در پا، صورت یا گردن شخص مصرف کننده قابل مشاهده هستند.

علائم ترک کراک

طبیعتا پس از ترک هر ماده مخدری بدن نسبت به آن واکنش هایی نشان می دهد که هم جنبه فیزیکی دارند و هم جنبه روانی. تعدادی از این علائم را در ادامه نام برده ایم:

• کاهش تمرکز
  • توهم
  • میل شدید به مصرف مجدد
  • بی انگیزگی و لذت نبردن از چیزی
  • افزایش اشتها
  • اختلال در خواب
  • کابوس دیدن
  • خستگی مفرط
  • احساس درد در بدن

برای کاهش این علائم در شخص بهتر است با مراجعه به بهترین کلینیک ترک اعتیاد به کراک یعنی کلینیک ترک اعتیاد ونک در بهترین شرایط مورد درمان و مداوا قرار گیرد.

عوامل تاثیرگذار بر ترک کراک

عوامل متعددی بر سختی یا آسانی ترک ماده مخدر کراک تاثیر دارند از جمله:

• شرایط روانی فرد
  • میزان داروی مصرف شده
  • طول مدت مصرف
  • میزان وابستگی ایجاد شده در فرد
  • جنسیت

اوردوز با کراک

هر گاه فرد مصرف کننده میزان زیادی ماده مخدر کراک را مصرف کند یا همزمان این ماده را با مواد محرک و روان گردان دیگر مصرف کند دچار اوردوز می شود و نهایتا منجر به مرگ وی خواهد شد. از جمله علائمی که نشان می دهد فرد دچار اوردوز شده است را در ادامه بیان می کنیم:

اوردوز با کراک

• لرزش شدید بدن
  • افزایش ضربان قلب و میزان تنفس
  • از دست رفتن هوشیاری
  • حالت کما
  • ایست قلبی

بهترین روش ترک کراک

اعتیاد به کراک هم مانند دیگر اعتیاد ها بهتر است در محیطی تخصصی و با امکانات مناسب صورت گیرد. کلینیک ترک اعتیاد ونک با حرفه ای ترین و با تجربه ترین پزشکان و پرستاران یکی از بهترین مراکز ترک اعتیاد در تهران می باشد. در این کلینیک علاوه بر سم زدایی و دارو درمانی روی روان آسیب دیده فرد هم کار می شود تا فرد مجددا در دام اعتیاد گرفتار نشود به عبارتی تمایلی برای مصرف مجدد نداشته باشد و به زندگی عادی خود بازگردد.

خدمات کلینیک ترک اعتیاد ونک برای درمان اعتیاد به کراک

کلینیک ترک اعتیاد ونک، از بهترین مراکز ترک اعتیاد در تهران است که با داشتن حرفه ای ترین کادر درمان همواره تلاش خود را در جهت تسریع روند بهبود بیماران خود انجام داده است. عمده فعالیت این مرکز در زمینه تشخیص انواع اختلالات روان پزشکی و روان تنی من جمله اعتیاد و وابستگی به انواع مواد مخدر و روان گردان می باشد. در زیر به چند نمونه از خدمات دائمی کلینیک ترک اعتیاد ونک اشاره می کنیم:

• خدمت رسانی مرکز به صورت ۲۴ ساعته
  • حضور پزشکان و پرستاران متخصص در تمام مراحل درمان
  • انجام آزمایشات پزشکی
  • پیگیری بیمار پس از ترخیص
  • استفاده از جدیدترین روش های درمانی جهت ترک اعتیاد به انواع مواد مخدر و روان گردان
  • ارائه انواع خدمات روان پزشکی و روان شناختی ترک اعتیاد
  • امکانات هتلینگ و رفاهی کامل
  • بستری بیماران به صورت تفکیک شده و اختصاصی

مراحل بستری در کلینیک ترک اعتیاد ونک

• بستری: بلافاصله پس از مراجعه و پذیرش بیمار در کلینیک ما روند درمان آغاز می شود. روند درمانی به صورت کامل به بیمار شرح داده می شود و روانشناسان جهت مشاوره به صورت کاملا رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرند.
  • دارو درمانی و روان درمانی به صورت همزمان: در کلینیک ترک اعتیاد ونک روان درمانی به دلیل اهمیت آن به صورت همزمان با دارو درمانی آغاز می شود. طول مدت حضور بیمار در کلینیک نهایتا ۲ الی ۳ هفته می باشد.
  • سرویس های مخصوص ونک کلینیک: شامل صبحانه، ناهار و شام می باشد. استفاده از موبایل آزاد است و کلینیک مجهز به اینترنت رایگان است. در اتاق های یک تخته امکان حضور همراه بیمار هم وجود دارد.
  • سم زدایی: در کلینیک ترک اعتیاد ونک با توجه به نوع و میزان مواد مصرفی در بیمار سم زدایی انجام خواهد شد. بعد از سپری شدن روند درمان نیز بیمار همچنان می تواند با پزشکان متخصص خود در ارتباط باشد زیرا هر گونه اعتیادی، بیماری های روانی مختلفی را در پی خواهد داشت.
  • ترخیص: پس از اتمام روند درمان و منفی شدن تست اعتیاد وی و سلامت فیزیکی و روانی فرد پزشک متخصص ترخیص وی را تایید می کند اما بیمار همچنان می تواند به مراجعه به پزشک و ادامه روند روان درمانی خود بپردازد.